حتما شما هم با صحنه وحشتناک گرفتگی لوله فاضلاب، گرفتگی چاه توالت، گرفتن سیفون ظرفشویی و پایین نرفتن آب سینک ظرفشویی آشپزخانه و همچنین کیپ شدن فاضلاب حمام مواجه شده اید. این موارد از عمده مسائلی است که باعث بالا زدن آب و ایجاد بوی نامطبوع در ساختمان می شود. مثلاً مشغول شستن ظرف ها هستید و بوی فاضلاب در آشپزخانه میپیچد در این حالت به احتمال زیاد لوله فاضلاب آشپزخانه تان چربی گرفته و به زودی کیپ می شود. اینجاست که باید اقدام مناسب جهت رفع گرفتگی لوله انجام دهیم.

کمک برای رفع گرفتن لوله فاضلاب

تماس سریع با کارشناس

درصورت گرفتگی لوله بهتر است از اقدامات خودسرانه جلوگیری کرده و کار را به یک متخصص بسپارید. کارشناسان ما در شرکت پارس کمک در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما می باشند.

بررسی دلایل گرفتن لوله فاضلاب

در ساختمان ها پس از گذشت زمان با مشکلاتی از قبیل: بوی بد فاضلاب، مسدود شدن لوله ها، پر شدن چاه فاضلاب، مجرا های فاضلاب و ... مواجه می شویم که بهتر است برای رفع آن ها با شرکت های فعال در این زمینه تماس بگیرید. در ادامه به بررسی چند دلیل گرفتگی لوله فاضلاب اشاره می کنیم.

گرفتگی لوله پشت بام با قیر :

اگر کف پشت بام شما قیرگونی شده باشد ممکن است قیری که در اطراف لوله خروجی آب باران پشت بام ها وجود دارد با تابش آفتاب در فصل تابستان آب شده و به درون لوله فاضلاب راه پیدا کند و سبب مسدود شدن آن شود.این مورد در موارد گرفتن لوله ساختمان ها بسیار شایع است که بیشتر به رعایت نکردن استاندارد های لوله کشی ساختمان مربوط می شود.

 گرفتن لوله فاضلاب با مصالح ساختمانی:

ممکن است گچ و سیمانی که هنگام ساختن آپارتمان استفاده می شود داخل لوله فاضلاب شده که با آب خوردن بلا فاصله و در مدت کمی سفت خواهند شد و باعث گرفتگی در لوله کشی ساختمان شود. این موضوع را جدی بگیرید و پیشنهاد می کنیم که در هنگام ساختمان سازی درب ورودی تمام لوله های ساختمان را با گونی و درپوش ببندید تا مصالح ساختمانی در آن وارد نشود.

رخ دادن این موارد یک موضوع جدیست که می تواند متخصص لوله بازکن را به زحمت بیندازد و شما را متحمل هزینه های لوله بازکنی زیادی کند.

دلایل گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه:

گرفتن لوله فاضلاب با ریختن چربی و روغن پخت و پز

شاید مهم‌ ترین دلیل بسته شدن لوله فاضلاب، روغن باشد. خیلی ازافراد تصور می کنند که روغن مایع چون مایع است به همراه آب وارد چاه فاضلاب می شود و آن را به راحتی ما به خیال اینکه روغن هم مانند آب مایع است روغن را وارد سینک می‌کنیم. این کار در گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه بشدت مؤثر است و برای اینکه این اتفاق نیفتد، به هیچ عنوان روغن را در داخل سینک ظرف‌شویی نریزید. به خصوص روغن های جامد که با از دست دادن حرارت خود سفت می شود و به اتصالات لوله فاضلاب می چسبد و به مرور زمان آب به سختی خارج می شود و شما را دچار مشکل می کند.

پیشنهاد می شود در صورت انجام این کار مقداری محلول لوله بازکن خانگی را در سینک ظرفشویی خالی کنید و با آب گرم آن را برطرف نمایید.

در مقاله "ساخت محلول لوله بازکن خانگی" می آموزید که چگونه برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب خود اقدام کنید.

گرفتن سینک ظرفشویی

گرفتگی لوله فاضلاب به دلیل ریختن باقیمانده غذا

سینک آشپزخانه مملو از پسمانده غذا، روغن سرخ‌کردنی، دانه‌های برنج، تکه‌های نان و … است. هنگام شستشوی ظروف در فرایند شستشو این مواد ممکن است حتی از صافی‌ خروجی آب نیز عبور کند و موجب گرفتگی لوله‌های فاضلاب می‌شود. پس از مسدود شدن لوله های فاضلاب پیشگیری کنید و باقی مانده غذای خود را از ظروف جدا کنید. بهتر است حتما در کنار سینک یک سطل آشغال قرار دهید تا  حتی کوچکترین زباله ها را نیز در آن بیاندازید.

گرفتن لوله فاضلاب توسط برگ چای، پودر قهوه و ...

چای و قهوه از نوشیدنی‌های پر استفاده در هر خانه ای است.پس ماندهای به جا مانده از این نوشیدنی ها ممکن است از صافی سینک عبور کنند و به داخل لوله فاضلاب بروند و با چسبیدن به چربی های چسبیده به دیواره لوله ها مانع عبور آب شده و باعث گرفتن لوله های فاضلاب شوند. پس مراقب باشید.

گرفتن لوله فاضلاب آشپزخانه

دلایل گرفتگی لوله فاضلاب دستشویی

گرفتگی توالت بوسیله اشیا خارجی

هرگز اشیاء جامد و سخت را درون چاه دسستشویی نیدازید زیرا این اشیا راه توالت را بند می آورد و باعث گرفتگی آن می شود.این اشیاء می تواند شامل هر چیزی شود که در آب حل نمی شود و یا با قرار گرفتن در آب سخت شده و راه آب را مسدود می کند.مثلا کلید تکه های چوب و انواع کاغذ، نایلون، پارچه، فندک و بسیاری موارد دیگر

درصورت رخ دادن این اتفاق هرچه زودتر به لوله بازکنی توالت تماس بگیرید رفع گرفتگی توالت آسانتر خواهد بود.

گرفتن لوله فاضلاب توالت توسط دستمال کاغذی یا دستمال توالت

انداختن دستمال کاغذی در توالت می تواند منجر به گرفتگی لوله های فاضلاب شود و شما را دچار دردسر کند زیرا به سرعت در آب حل و تجزیه نمی شوند پس مراقب آن ها باشید.

گرفتگی لوله با مو

شاید فکر کنید که تارهای مو چون باریک هستند به راحتی در لوله‌ها جریان می یابند. تارهای مو تجزیه نمی شوند و پس از مدتی به هم گره خورده و به سایر ضایعات می چسبند و تشکیل موانع بزرگی را می دهند.

گرفتگی لوله چاه توالت با صابون

صابون از دستتان لیز می خورد و درون چاه می افتد، این صحنه برای خیلی از ما آشنا است. صابون های دستشویی معمولاسخت و بزرگ هستند و زمان زیادی طول می کشد تا در آب حل شوند و اغلب موجب گرفتگی لوله ها می شوند. 

گرفتگی لوله فاضلاب با صابون

مسدود شدن لوله فاضلاب به وسیله سیگار

فیلتر ها و انتهای نوک پلاستیکی آن ها ممکن است در مسیر چاه فاضلاب گیر کنند و موجب گرفتگی در لوله ها شوند. پس آن ها را فقط در زیر سیگاریتان بیاندازید.

گرفتن لوله فاضلاب توسط آدامس

آدامس در آب حل نمی‌شود و به هرچیزی که درتوالت انداخته ‌شود می‌چسبد و با تولید یک مانع بزرگ باعث گرفتن لوله های فاضلاب می شود بنابر این هرگز آن ها را در توالت نریزید.

گرفتن لوله فاضلاب به علت ریختن چربی و روغن در توالت

نباید هیچ وقت چربی‌های پخت و پز را در توالت بریزید زیرا گرچه ممکن است در ابتدا مایع باشند، ولی بعد از خنک شدن جامد شده و باعث گرفتن لوله ها می شوند.

گرفتگی لوله فاضلاب توالت به دلیل انداختن پوشک بچه در آن

پوشک بچه و دستمالی که برای تمیز کردن کودک استفاده می کنید را هرگز درتوالت نریزید زیرا به راحتی باعث گرفتگی توالت می شوند.

دلایل گرفتگی لوله فاضلاب حمام:

گرفتن لوله فاضلاب حمام به دلیل تجمع مو

ریزش موها در حمام میتواند دردسرساز شود. به هر حال موقع استحمام مقداری مو وارد لوله فاضلاب شما میشود. برای اینکه تا حدی از گرفتن لوله فاضلاب جلوگیری کرده باشیم بهتر است که روی کفپوش حمام را توسط یک توری بپوشانیم

جمع شدن ذرات صابون هم باعث گرفتگی لوله ها می شوند

استفاده از صابون در حمام اجتناب ناپذیر است و مواره مقادیر زیادی کف صابون به چاه حمام وارد می شود که پس از مدتی تجمع این ذرات صابونی باعث بسته شدن راه فاضلاب می شود.

گرفتن لوله فاضلاب حمام

در پایان به این نکته توجه کنید که اکثر افراد بلافاصله با مشاهده گرفتگی لوله فاضلاب بدترین از یک محلول لوله بازکنی برای رفع گرفتی استفاده می کنند که کارخوب و عاقلانه ای نیست.

یکی از دلایلی که استفاده از محلول لوله بازکنی خوب نیست این است که وقتی درون لوله پر از آب است  با ریختن اسید، اسید رقیق شده و قدرت خود را تا حد زیادی دست میدهد. ممکن است به صورت موقت مشکل را حل کند اما بعد از گذشت مدت کوتاهی دوباره کیپ می شود. هم اثر کند به اندازه یک سوراخ کوچک باز و بعدا دوباره کیپ میشود. در حالتی هم که درون لوله خالی از آب است، اسید به سرعت از لوله رد شده و زمانی برای اثر گذاشتن پیدا نمی کند.

شما میتوانید برای خلاص شدن از گرفتگی لوله ها با یک شرکت لوله بازکنی معتبر پارس کمک تماس بگیرید