دلایل گرفتگی لوله فاضلاب و روش های رفع گرفتگی های لوله فاضلاب

دیدن صحنه پایین نرفتن آب از سینک ظزفشویی و یا کاسه توالت و یا گرفتگی کاسه دستشویی یکی از بدترین صحنه هایی است که می شود در خانه با آن مواجه شد و اگر مراقب چیزهایی که در لوله فاضلاب ما وارد می شود نباشیم ممکن است هر لحظه با این صحنه مواجه شویم.ما در این مطلب روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب را برای شما شرح خواهیم داد.

رفع گرفتگی لوله به صورت کامل و تضمینی

همه ما اطلاعاتی در مورد گرفتگی و مشکلات لوله فاضلاب می دانیم، تخلیه سخت آب از سینک ظرفشویی ، جم شدن آب در حمام ، متصاعد شدن بوی بد از لوله های فاضلاب و بالازدن ناگهانی آب از کف شورها همه این نشانه ها مربوط به آن است که احتمالا شما با گرفتگی لوله فاضلاب مواجه شده اید و یک روز می بینید راه آب کاملا بسته شده است و لازم است که سریعا یک لوله بازکن حرفه ای را استخدام کنید و یا با یک لوله بازکنی تخصصی تماس بگیرید .

پاک کردن موهای اضافه و مواد چرب و چسبناک از سطح لوله فاضلاب شاید به نظرتان برسد اما هیچ اتفاقی نمی افتد حالا سعی میکنید مثل یک لوله بازکن عمل کنید و با یک سیخ و یا پمپ دستی به جان لوله می افتید اما باز هم فایده ندارد و از خود می پرسید که چه اتفاقی افتاده که گرفتگی لوله رفع نمی شود؟ و یا بهتر است بگوییم چه کنیم که این گرفتگی های لوله سریع تر باز شوند ؟ در ادامه این مطلب راه حل هایی که برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب از استفاده از لوله بازکن خانگی گرفته تا لوله بازکنی با دستگاه های پیشرفته پیشنهاد می شود را به شما ارائه می دهیم.

رفع گرفتگی لوله دستشویی و آشپزخانه با نمک و سرکه

دست به کار شوید و ترکیبی از یک سوم فنجان نمک و یک سوم فنجان سرکه درست را آماده کنید؛ بر اثر ترکیب این دو فعل و انفعالاتی در این مواد شروع می شود بدون اتلاف وقت و قبل از تمام شدن جوش و خروش این ترکیب سرعا آنرا داخل  لوله فاضلاب بریزید این حالت جوشیدن باعث می شود موادی مثل مو و چربی که در داخل لوله فاضلاب رسوب کرده اند تا حدودی تمیز شود .

Resolve clogged pipes

اجازه دهید حدود یک ساعت راه آب به همان شکل بماند بهتر است اجازه دهید تمام طول شب به همان شکل بماند.در مرحله بعد با آب گرم را باز کنید و با فشار بالا (ترجیحا با استفاده از پمپ دستی) لوله را بشویید.استفاده از مقدار کافی نمک قبل از شستشو  و بعد سرکه دوباره می تواند به پیشبرد کار کمک کند.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با جوهر نمک

رعایت موارد ایمنی در ابتدای انجام این کار الزامی است! از یک دستکش پلاستیکی و محافظ چشم استفاده کنید به دلیل اینکه جوهر نمک میتواند باعث سوختگی های شدید و نامطبوع شود. 3/4 گالن آب سرد داخل سطل بریزید و 3 فنجان جوهر نمک به آن اضافه کنید با یک وسیله چوبی آن را بهم بزنید تا خوب ترکیب شود.

مخلوط شروع به جوشش میکند و گاز و گرما از خود متصاعد میکند محلول را داخل فاضلاب بریزید و بین 20 تا 30 دقیقه به آن زمان دهید. سپس لوله را با آب داغ شستشو دهید اگر لازم بود همین مراحل را تکرار کنید.البته توصیه میکنیم که این کار را زیاد تکرار نکنید به دلیل اینکه می تواند به سیستم لوله کشی ساختمان شما آسیب وارد کند.

How-to-Naturally-Clean-a-Clogged-Drain

رفع گرفتگی لوله با چوش شرین و نمک

آب داغ و نمک و جوش شیرین یک ترکیب شیمیایی البته خطرناکی را بوجود خواهد آورد که به دلیل خورندگی بالای این ترکیب می تواند حجم زیادی از جرم ها و چربی های داخل فاضلاب را حل می کند. 1/2 فنجان نمک معمولی را با 1/2 فنجان جوش شیرین ترکیب کنید و بلافاصله آنرا داخل لوله فاضلاب ، کاسه دستشویی یا سینک مسدود شده بریزید و اجازه بدهید 10 تا 20 دقیقه بماند سپس آب جوش فراوان روانه محل مسدود شده کنید. این کار گرفتگی های سطحی که در لوله به وجود آورده است را تا حدی رفع خواهد کرد.

اگر تمام این ترفندها کاری از پیش نبرد دیگر راهی برای شما نمانده و باید برای رفع گرفتگی لوله آشپزخانه و یا دستشویی خود به یک متخصص مراجعه نمایید و هزینه پرداخت کنید.

فنر زنی برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب

چنانچه روش های در بالا گفته شده کار ساز نشد کارشناس لوله بازکنی ابتدا به بررسی علت گرفتگی لوله فاضلاب می کند و در مرحله اول و اگر تشخیص دهد فنر لوله بازکنی چاره کار است به این دستگاه اقدام به بازکردن گرفتگی لوله می کند. روش فنر زنی لوله یک راه حل ساده و سریع برای درهم پاشیدن و از بین بردن موانع موجود در سر راه لوله می باشد. اگه کارشناس تشخیص دهد که فاصله مکان گرفتگی لوله با شتر گلو زیاد است ، فنر زنی باید با دستگاه مخصوصی انجام شود که این دستگاه توان و قدرت بالاتری نسبت به دستگاه های فنر زنی عادی دارند.

Resolve clogged pipe

روش کار دستگاه فنر لوله بازکن به این صورت است که یک موتور گرداننده قدرتی با سرعت کم اقدام به چرخاندن فنری فولادی که دارای پیچ های مخروطی شکلی است می کند و نوک فنر که عموما از تیغه هایی برای بریدن و یا حل دادن و یا جم کردن مواد گیر افتاده در لوله می کنند انجام می شود.

امروزه دستگاه های بزرگ و پیشرفته و همچنین انواع سرفنر های مختلفی در این کار استفاده می شود که احتمال رفع گرفتگی لوله فاضلاب را تا حد زیادی بالا خواهد برد.

رفع گرفتگی لوله با دستگاه کمپرس هوا

چنانچه که فنر چاره کار نشد و یا در جایی گیر کرد نشان از آن دارد که شی خارجی و محکم در داخل لوله وجود دارد و اینجا است که می توان با استفاده از دستگاه کمپرس هوا (تراکم هوا) می توان شی ماند در داخل لوله را به سمت خروجی فاضلاب هل داد.

Resolve clogged pipe air compresor

این دستگاه دارای مخزنی فولادی است که توان تحمل هوای فشرده شده را به میزان بالایی دارد که با استفاده از یک پمپ هوا ، هوا درون آن انباشته می شود. پس از اطمینان یافتن از بسته بودن تمام راه های فاضلاب و نگهداری دقیق شلنگ تخلیه دستگاه به طوری که خطر پس زدن و سانحه بوجود نیاید ، اهرم دستگاه را می کشیم و عمل پمپ کردن با تولید صدای شدیدی انجام می شود و فشار هوای وارد شده در لوله فاضلاب باعث به حرکت درآمد عامل گرفتگی لوله و هدایت آن به سمت چاه فاضلاب می شویم.

بسیاری از کارها و عملیاتی که در طی فرایند باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب صورت می گیرد بستگی زیادی به تجربه و توان فرد متخصص این کار دارد تا عمل رفع گرفتگی لوله با کمترین هزینه و زمان صورت گیرد.

اگر شما هم دچار گرفتگی لوله فاضلاب خود شده اید همین حالا با ما تماس بگیرید تا در هر نقطه از شهر تهران که هستید به کمک شما بیاییم.