یکی از مشکلات تقریبا رایج به خصوص در ساختمان های قدیمی بوی بد فاضلاب است که ممکن است در نقاط مختلفی از خانه ایجاد شود و آرامش شما را صلب کند. برای رفع بوی بد فاضلاب در تهران باید با یک شرکت لوله بازکنی در تهران و در صورت نیاز با یک شرکت تخلیه چاه در تهران تماس بگیرید. اما گاهی مشکل سطحی است و می توانید با راهکارهای خانگی رفع بوی بد فاضلاب از شر بوی بد خلاص شوید. در ادامه به مواردی مانند رفع بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی، رفع بوی بد فاضلاب توالت، رفع بوی بد لوله سینک، رفع بوی بد فاضلاب آشپزخانه و سینک و حمام اشاره می کنیم و خواهیم گفت علت اصلی بوی بد فاضلاب چیست.

تماس سریع با کارشناس

علت بوی بد فاضلاب چیست؟

  • پر شدن چاه فاضلاب:

یکی از اصلی ترین دلایلی که منجر به ایجاد بوی بد فاضلاب در خانه می شود پر شدن چاه است. وقتی چاه فاضلاب پر شود خروج آب از کفشوها به درستی انجام نمی شود و چون سطح آب فاضلاب بالا آمده بوی ناشی از گازهای موجود در چاه به داخل خانه راه پیدا می کند.

  • گرفتگی لوله ها:

در صورتی که یک شی خارجی در لوله فاضلاب وجود داشته باشد خرج آب از لوله ها به سختی انجام می شود و ماندن فاضلاب در مسیر لوله ها باعث ایجاد بوی بد می شود در این صورت باید از یک لوله بازکن تهران برای رفع گرفتگی لوله ها کمک بگیرید.

  • ترکیدگی و یا وجود نشتی در لوله ها:

گاهی لوله ها فرسوده هستند و یا در اثر ضربه دچار نشتی و ترکیدگی می شوند . امروزه می توان برای تشخیص ترکیدگی لوله از دستگاه های نشت یاب استفاده کرد.

  • فرسوده شدن چاه فاضلاب:

چاه های قدیمی و فرسوده به علت رسوب فاضلاب و ته نشینی لایه های ضخیم لجن علاوه بر اینکه زودتر پر می شوند باعث انتشار بوی بد فاضلاب نیز می گردند. در این شرایط باید اقدام به نوسازی چاه و یا لایروبی چاه نمود و یا در صورت نیاز برای حفر چاه جدید با یک چاه کن خوب در تهران تماس گرفت.

وجود نم در ساختمان، لوله کشی غیراستاندارد، خرابی سیفو، زنگ زدگی لوله های فاضلاب نیز از دیگر دلایل بوی بد فاضلاب هستند. برای برطرف کردن بوی بد فاضلاب در تهران در قدم اول باید با یک لوله بازکن حرفه ای در تهران تماس بگیرید.

تماس سریع با کارشناس

بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی

گاهی از ماشین لباسشویی شما بوی بدی منتشر می شود که علت آن می تواند بوی بد ماشین لباسشویی و یا برگشت آب از فاضلاب به درون لباسشویی باشد. تشخیص علت بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی را به یک لوله بازکنی فوری و  باتجربه در تهران بسپارید. گاهی اقدامات اولیه برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی مانند تمیز کردن لباسشویی با جوش شیرین و سرکه و ... کافیست اما گاهی برگشت آب از فاضلاب به داخل ماشین لباسشویی علت بوی بد ماشین لباسشویی است که باید با یک شرکت معتبر لوله بازکنی و تخلیه چاه برای رفع بوی بد فاضلاب در تهران تماس بگیرید.

رفع بوی بد فاضلاب توالت ایرانی، فرنگی و حمام

انتشار بوی بد فاضلاب در توالت و حمام بعضی اوقات غیرقابل تحمل می شود. علت اصلی بوی بد فاضلاب توالت و حمام انتشار گازهای فاضلاب چاه به درون توالت و یا حمام است. برای پیشگیری از بوی بد فاضلاب در دستشویی و حمام اقداماتی مانند استفاده منظم از سیفون، استفاده از درپوش توالت فرنگی و توالت ایرانی، ننداختن شی خارجی در چاه توالت مانند دستمال کاغذی و ... و استفاده از درپوش برای کفشور حمام مفید است اما در صورتی که مشکل اساسی در رابطه با چاه فاضلاب و یا لوله های فاضلاب وجود داشته باشد برای رفع بوی بد فاضلاب توالت و حمام باید با یک لوله بازکن تماس بگیرید.

تماس سریع با کارشناس

رفع بوی بد فاضلاب آشپزخانه و سینک

بهتر است با رعایت برخی موارد مانند نریختن مواد غذایی در سینک ظرفشویی از گرفتگی لوله های فاضلاب آشپزخانه پیشگیری کنید اما گاهی اوقات انتشار بوی بد فاضلاب در آشپزخانه اجتناب ناپذیر است. گاهی فرسودگی لوله های آشپزخانه باعث انتشار بوی بد در آشپزخانه می شود و گاهی علت پر شدن چاه اصلی است. ابتدا از علت اصلی بوی بد فاضلاب در آشپزخانه مطمئن شوید و سپس راهکار مناسب برای رفع بوی بد آشپزخانه را در پیش بگیرید.

راه های رفع بوی بد فاضلاب در تهران

اول از همه بهتر است موارد لازم برای پیشگیری از پرشدن زودهنگام چاه و یا گرفتگی و ترکیدگی لوله ها که به برخی از آن ها در بالا اشاره شد عمل کنید. در گام دوم می توانید راهکارهای خانگی رفع بوی بد فاضلاب که در ادامه خواهیم گفت را انجام دهید و در آخرین مرحله از یک شرکت متخصص برای رفع بوی بد فاضلاب در تهران کمک بگیرید.

راه های خانگی برای رفع بوی بد فاضلاب در تهران

  • ریختن آب جوش
  • ریختن اسید در چاه:

این کار هرگز توصیه نمی شود. اگر با خطرات ریختن اسید در چاه آگاه شوید هرگز این کار را انجام نمی دهید. علاوه بر این ریختن اسید در چاه باعث صدمه به لوله ها شده و عمر آن ها را کوتاه می کند.

  • ریختن جوش شیرین و سرکه در چاه
  • استفاده از فنر لوله بازکنی دستی
  • استفاده از مخلوط آب و آهک
  • ریختن نفت در چاه فاضلاب:

از آنجایی که نفت باعث می شود باکتری های تجزیه کننده لجن های چاه از بین بروند برای رفع بوی بد فاضلاب از نفت استفاده نکنید زیرا بعد از مدتی باعث پر شدن چاه می شود.

رفع بوی بد فاضلاب در تهران به صورت قطعی

اگر با بکارگیری روش های خانگی موفق به از بین بردن بوی بد فاضلاب در تهران نشدید با یک شرکت معتبر لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید. بعد از اینکه علت بوی فاضلاب مشخص شد اقدامات لازم برای رفع کامل بوی بد فاضلاب انجام می گیرد که شامل یکی از موارد زیر خواهد بود:

  • لوله بازکنی با فنر
  • لوله بازکنی با دستگاه واترجت
  • لوله بازکنی با دستگاه کمپرسور هوا
  • تخلیه چاه فاضلاب
  • تخلیه چاه سپتیک
  • لایروبی چاه
  • حفر چاه جدید
  • احیا و نوسازی چاه فرسوده
  • رفع نشتی لوله فاضلاب

و...

تماس سریع با کارشناس