روش های مختلف و کارآمدی برای تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی لوله فاضلاب و لوله آب وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم.

اگر احساس می کنید ساختمان شما دچار ترکیدگی لوله شده همین حالا با پارس کمک تماس بگیرید تا به سرعت کارشناس تشخیص ترکیدگی لوله برای نشت یابی و رفع مشکل ترکیدگی با کمترین خرابی به محل شما اعزام شود.

تلفن : (09128506212)

تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و با کمترین خرابی

علت های ترکیدگی لوله آب و فاضلاب

دلایل زیادی ممکن است باعث رخ دادن این مشکل در سیستم لولکشی فاضلاب و همچنین لوله کشی آب ساختمان شده باشد.طبق تجربیات ما و مشاهداتی که در عملیات های تشخیص ترکیدگی لوله انجام داده ایم میتوانیم به دلایل زیر نام ببریم هرچند که ممکن است دلایل بیشتری نیز وجود داشته باشد.

1- وارد شدن فشار زیاد از طریق سیستم به لوله

2- ترکیدگی لوله به علت کهولت سن لوله

3- وارد نمودن آسیب به لوله آب و فاضلاب در هنگام نصب و عدم توجه به آن

4- استفاده بیش از حد از حلال ها در لوله فاضلاب

5- ترکیدگی لوله بر اثر یخ زدگی لوله ها در شرایط آب و هوای نا مساعد

6- عدم مهار دست لوله در هنگام نصب

7- مجاورت لوله ها با اشیاء تیز و سخت مثل آهن

8- استفاده نکردن از جنس مرغوب و بادوام در سیستم لوله کشی ساختمان

9- شکستن و سوراخ شدن لوله در هنگام دریل زنی در دیوارها و سقف

10- گرفتگی لوله فاضلاب به مرور زمان

آسیب دیدن یک لوله آن هم از نوع ترکیدگی لوله در سیستم اصلی چه در یک زمان کوتاه و چه در مدت زمانی طولانی می تواند بسیار می تواند خطرناک و ویرانگر باشد چرا که ترکیدگی لوله آب می تواند موجب قطع شدن آب ساختمان و اختلال جدی در زندگی روزمره شود و ترکیدگی لوله فاضلاب باعث انتشار مواد سمی و بوی تعفن و نامطبوع در ساختمان گردد و به راحتی می تواند مردم را برای چند روز یا چند ماه گریبان گیر خود کند و خسارت زیادی را به اموال ، محیط اطراف ، ساکنان ساختمان وارد کند درحالی که اگر زود اقدام کنیم براحتی با تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه نشت یاب میتوان از این فاجعه ها جلوگیری کرد.

در مقاله "دلایل ترکیدن لوله فاضلاب" بطور مفصل به این بخش پرداخته ایم.

تماس سریع با کارشناس

علائم و نشانه های ترکیدگی لوله در ساختمان

نشانه های مختلف و آشکار و پنهان زیادی وجود دارد که ما از آنها برای تشخیص ترکیدگی لوله استفاده می کنیم هرچند ممکن است نشانه هایی هم در ساختمان مشاهده گردد که گاها قابل بیان نیست و تنها بخاطر تجربه متخصص تشخیص ترکیدگی لوله است که پی به آنها می برد.ولی بطور کن نشانه های ترکیدگی لوله چه از نوع لوله فاضلاب باشد چه لوله آب به شرح زیر می باشد.

1- زیاد شدن غیر معمول مبلغ قبض آب ماهیانه

2- علائم افت غیرعادی و بی دلیل فشار آب ساختمان

3- احساس شنیدن صدای چکه آب یا صدا غیر معمول.

4- وجود نم و رطوبت و نم زدگی و طبله کردن کچ دیوار ها یا سقف ساختمان

5- بوی نم و رطوبت مداوم و گه گاه

6- چکه کردن آشکار آب از دیواره یا سقف ساختمان

7- پیچیدن بوی بد و نامطبوع فاضلاب

8- زیاد شدن سوسک ها و حشرات !!

9- قل قل کردن آب هنگام تخلیه در لوله های فاضلاب

10 - ایجاد فرورفتگی و ترک خوردگی در کف ساختمان و دیواره های نگهدارند.

همانطور که گفتیم دلایل و علائم ترکیدن لوله زیاد است و شواهد دیگری نیز ممکن است نمود کند و باید به این علائم توجه ویژه داشت و سر سری از آنها نگذشت زیرا که ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را به ساختمان وارد نماید.

آیا به هر شخصی برای تشخیص ترکیدگی لوله می توان اعتماد کرد؟

به صراحت باید گفت که خیر!! زیرا این کار یک کار تخصصی است و نه از عهده خودتان بر می آید و نه افراد ناوارد و کم تجربه زیرا که ممکن است ترکیدگی لوله درجایی رخ داده باشد و در جایی دگر و به دلایل مختلف خود را نشان دهد و اگر به دقت به بررسی و مشاهده محل پرداخته نشود می تواند کار را از آن که هست بدتر هم کرد.

در هنگام ترکیدگی لوله حتما به کارشناس باتجربه ترکیدگی لوله مراجعه نمایید و درخواست کمک کنید

تشخیص دقیق و نقطه ای محل ترکیدگی لوله آب و نشت لوله فاضلاب با دستگاه پیشرفته نشت یابی و انجام تعمیرات لازم را از شرکت پارس کمک بخواهید ا عملیات تشخیص ترکیدگی لوله و عیب یابی تضمینی و مطمئن را به شما ارائه نماییم.

انواع خدمات تشخیص ترکیدگی لوله شرکت پارس کمک شامل موارد زیر می گردد:

  1. تشخیص دقیق محل ترکیدگی با دستگاه نشت یاب فراصوت
  2.  تشخیص ترکیدگی سیستم لوله کشی و نشتی در لوله های آب گرم و سرد ساختمان
  3.  تشخیص ترکیدگی و نشتی در لوله های فاضلاب
  4.  تشخیص ترکیدگی و نشتی در لوله های شوفاژ و یکیج
  5.  رفع نم و رطوبت به دلیل ترکیدگی لوله در دیوار ، سقف ، کف ، کاسه توالت ، وان حمام ، موتورخانه ، پشت بام و…
  6.  انجام تعمیرات لازم و اصلاح و تعمیر صفر تا 100 محل نشت از قبیل انجام امور بنایی (لوله کشی ، عایق بندی ، گچ کاری ، سرامیک کاری ، تعویض کاسه توالت و…)

 پیشگیری از شکستگی لوله و ایجاد نم و رطوب در ساختمان

بهترین راه برای اینکه چنین اتفاقاتی برای ساختمان شما رخ ندهد پیگیری است و شما باید از مواد و مصالح مرغوب و با کیفیت استفاده نمایید و همچنین سعی کنید در مکان هایی که لوله آب و فاضلاب شما عبور می کند عایق کافی را دور لوله ایجاد نمایید و استفاده از یک لوله کش ماهر و باتجربه شاید مهمترین نکته در این مورد باشد.

از استفاده بیش از حد از شوینده های قوی و حلال ها به شدت به لوله های چاه فاضلاب شما آسیب وارد خواهد کرد و همچنین اگر مراقب مواد و املاهی که وارد فاضلاب خانه تان می شود نباشید به زوی شاهد گرفتگی لوله فاضلاب خواهید بود که باید به سرعت توسط یک لوله بازکن حرفه ای مشکل رفع گردد.

در مورد وان حمام که بیشترین علت خرابی و مشکل لوله ممکن از از این قسمت ناشی شود دقت فراوان نمایید و بصورت دوره ای کار رفع گرفتگی لوله وان حمام را انجام دهید.

مناطق تحت پوشش تشخیص ترکیدگی لوله در تهران

شرکت پارس کمک با داشتن اکیپ های سیار و دوره دیده در مناطق مختلف تهران برای انجام خدمات رفع نشتی لوله و تشخیص ترکیدگی لوله در شمال تهران ، جنوب تهران و همچنین سرویس دهی در مناطق غرب تهران و شرق تهران را ساماندهی نموده و خدمت رسان شهروندان تهرانی در مناطقی مثل :

شمال : تجریش، نیاوران، قلهک، جماران، ازگل، لویزان، مینی سیتی، سوهانک، دروس، حسین‌آباد_مبارک‌آباد، اقدسیه، زعفرانیه، محمودیه، فرمانیه، کامرانیه، داودیه، دزاشیب، جردن، الهیه، ولنجک، اوین، ظفر، درکه، فرحزاد،پونک،سعادت آباد

شرق : تهران نو، تهرانپارس، نارمک، شهرک امید، شهرک ویلایی زیتون، سرخه حصار، پیروزی، گرگان، وحیدیه، کالاد، شمس‌آباد، حکیمیه، نیروی هوایی، نظام آباد، مجیدیه، حشمتیه، منصورآباد

غرب : ستارخان، آریاشهر، جنت آباد، شهر زیبا، شهران، طرشت، گیشا، چیتگر، شهرک اکباتان، تهرانسر، حصارک، آزادی، فردوس، کن و وردآورد

جنوب : مشیریه، شهرک مسعودیه، افسریه، خانی آباد نو، نازی‌آباد، یاخچی‌آباد، امیربهادر، آذری، اتابک، خراسان، خزانه فلاح، خزانه بخارایی، شاپور، مولوی، سیروس، دروازه غار، جوادیه، یافت‌آباد، منیریه، امیریه، شوش، بازار تهران، شهرری، کوی سیزده آبان، دولت‌آبادشهرک رسالت بازار چینی فروش هاکیان شهر، یافت آباد بازار موبایل و مبل ایران.

می باشد و مفتخر است در جهت رضایتمندی هرچه بیشتر شما همشهریان خدمات تشخیص ترکیدگی لوله بصورت فوری و اورژانشی انجام می گیرد تا هرچه زودتر مشکل نم و رطوبت و نشتی لوله ساختمان شما رفع گردد.

تحوه تشخیص ترکیدگی لوله به وسیله دستگاه

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

برای دستگاه های پشرفته نشت یابی لوله آب تفاوتی نمی کتد که درکجا و به چه اندازه خرابی در ساختمان صورت گرفته به دلیل اینکه این دستگاه های ما فوق صوت توانایی دریافت کوچکترین صدا در هر نقطه ای را دارد و به راحتی امواج صوتی ناشی از نشتی لوله آب را تشخیص می دهد.

همانطور که می دانید حرکت آب باعث ایجاد امواج صوتی در اجسام می گردد و وقتی که لوله ای دچار ترکیدگی شود، آب با شدت از لوله خارج می شود و ایجاد ارتعاش می کند.همانطور که گفتیم مقدار آب خارج شده از لوله هرچقدر که باشد تفاوتی نمی کند.ممکن است سوراخی بسیار بسیار ریز در لوله ایجاد شده باشد و میزان آبی که از لوله نشت می کند بسیار کم باشد.

اما اکتفا به یک دستگاه هیچگاه ضامن بهتر انجام شدن کار نیست و ما بنا را بر این می گذاریم که بهترین شوه برای رفع مشکل استفاده از یک کارشناس تشخیص ترکیدگی لوله حرفه ای است ولا غیر.

هزینه رفع نشت لوله آب و تشخیص ترکیدگی لوله و تعمیر لوله کشی چقدر است؟

اتحادیه لوله بازکنی سالیان نرخ های مصوب را برای انجام خدمات لوله بازکنی اعلام می کند و یکسری موارد کلی مثل

  • مشخیص ترکیدگی لوله == 60 هزار تومان
  • تعمیر محل نشت لوله == 50 هزار تومان
  • تعمیر شکستگی لوله فاضلاب == 40 هزار تومان

و مواردی از این دست را اعلام می کند و این قیمت ها بسته به پیچیدگی کار تعداد نیروهای بکارگیری شده و همچنین مواد مصرفی متغر خواهد بود.

از بابت قیمت و هزینه تعمیر لوله کشی آسیب دیده ساختمان بطور کلی می توان گفت که قیمت بستگی به نوع لوله کشی ، عمق لوله کشی و میزان لوله کشی تعویض شده دارد که کارشناسان ما پس از یافتن محل نشت لوله ، این قیمت را برآورد کرده و پس از رضایت شما ، اصلاح و تعمیر لوله کشی ساختمان اجرا خواهد شد. و تمام تلاش همکاران ما این است که تشخیص و تعمیر ترکیدگی لوله شما با کمترین هزینه و ارزان صورت پذیرد.

در پایان اگر ساختمان شما درچار نم و رطوبت شده و یا احساس می کنید درجایی از منزل شما نشتی آب وجود دارد همین الان با کارشناسان ما جهت مشاوره و راهنمایی تماس حاصل فرمایید.