دراین مقاله از گروه پاس کمک شما را با روش های ساده و خانگی برای رفع گرفتگی وان حمام خانه تان آشنا می سازیم . با ما تا پایان همراه باشید.

باز کردن گرفتگی وان حمام

بازکردن گرفتگی وان حمام

دیدن صحنه وان حمام درهم و برهم و پرشده از آب چرک که دچار گرفتگی لوله شده بسیار ناراحت کننده است، به ویژه هنگامی که شما در حمام مانده اید و کارتان هنوز تمام نشده. در بعضی موارد ممکن است شما نیازی به تماس با یک لوله بازکنی برای حل مشکل خود نداشته باشید ما در این مقاله ترفندهای متعددی که می توانید از ان برای بازکردن گرفتگی وان حمام خود استفاده کنید را به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از فنر لوله بازکنی خانگی

در مرحله اول با استفاده از یک پیچ گوشتی درپوش تخلیه وان حمام را بردارید . اگر چه بسیاری از سینرها می توانند به صورت دستی برداشته شوند، برخی نیز دارای پیچ هستند که باید برداشته شوند. پیچ را با پیچ گوشتی مناسب بازکنید. دقت کنید که سر پیچ دچار خوردگی نشود چون پیپ های آنها به سختی پیدا می شود.

بعضی از این توری های روی محل تخلیه به پیچ گوشتی نیاز ندارند و به راحتی با دست باز می شوند.

 Unclog-a-Bath

در مرحله بعد تمامی فضولات و چربی هایی که در اطراف لوله تخلیه وان قرار دارد را با یک دستمال و دستکش بردارید و اجازه ندهید که دوباره وارد لوله شوند.

 رفع گرفتگی وان حمام

فنر لوله بازکنی خانگی خودتان را به داخل لوله گرفته شده وان حمام وارد کنید تا جایی که به شترگلو (تله تخلیه) برسد که یک لوله منحی شکل می باشد که از عبور مو،تکه های کاغذ و سایر جامداتی که احیانا وارد لوله می شوند جلوگیری می کند.

 فنر لوله بازکنی

شروع به چرخاندن فنر کنید و اجازه دهید که فنر فضولات مانده در شترگلو را به خود بگیرد و بالا بیاورد. توجه کنید که ترکیب مو و صابون در طی زمان به ایجاد مواد سخت و حل نشدنی در لوله کمک می کند که با این کار انها را در خارهای فنر لوله بازکنی گیر خواهید انداخت.

اگر لازم بود این کار را چندین بار تکرار کنید تا کاملا محل عبور آب وان حمام پاک سازی شود.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب 

سپس در همان حالت شیر آب گرم را باز کنید و ببینید که آب به  راحتی از وان تخلیه می شود یا خیر. اگر مشکل برطرف نشده بود باید روش های دیگر رفع گرفتگی لوله فاضلاب را امتحان کنید.

درپوش تخلیه وان حمام 

اگر این کار جواب داد یعنی گرفتگی وان حمام شما به دلیل مواد گیرافتاده در ابتدای لوله تخلیه قرار داشته است.حال می توانید صافی تخلیه وان را به جای خود برگردانید.

 

استفاده از لوله بازکن برای بازکردن لوله وان حمام

ابتدا یک محلول لوله بازکن خریداری کنید . لوله بازکن ها دارای مواد شیمیایی مانند هیدروکسید پتاسیم یا اسید سولفوریک هستند که به پاکسازی اجرام مانده در لوله فاضلاب کمک می کنند و هنگامی که به درستی استفاده می شود می توانند راهگشای مناسبی برای پاکسازی لوله تخلیه وان باشند.

محلول لوله بازکن

این محلول ها انواع مختلفی دارند و برای لوله های مختلفی ساخته می شوند . قبل از خرید راهنمای روی بسته را بخوانید تا مطمئن شوید برای کار شما مناسب باشد.

در بازار محلول لوله بازکن مخصوص حمام هم موجود می باشد که می توانید آنها را تهیه کنید.

دقت کنید که استفاده از دستکش و عینک مخصوص در استفاده از این مواد ضروری است.

 

ابتدا آب مانده در وان حمام را به وسیله یک کاسه بصور کامل تخلیه کنید به دلیل اینکه این آب مانع عملکرد درست محلول خواهد شد.

ریختن محلول در لوله وان 

با توجه به راهنمای طرز استفاده از محلول مقدار معینی از آن را داخل لوله گرفته شده بریزید.این مقدار برای شرکت های مختلف متفاوت است.

سعی کنید که حتما دستکش بر دست داشته باشید.

یک تایمر تنظیم کنید و به مدت 15 الی 30 دقیقه منتظر بمانید تا محلوله در لوله اقدام به پوساندن جرم ها و چربی های داخل لوله فاضلاب کند.

 باز کردن آب سرد

در مرحله بعد آب سرد را با فشار وارد لوله تخلیه کنید و اجازه دهید آب به مقدار زیاد در لوله جریان یابد.اگر آب پایین نرفت دیگر دست نگه دارید.

 لوله بازکن حرفه ای

اگر پاکسازی لوله فاضلاب شما عملی نشد با یک لوله بازکن حرفه ای تماس بگیرید.

دقت کنید که مخلوط کردن مواد شیمیایی مختلف می تواند خطرناک باشد، بنابراین اگر محلول لوله بازکن شیمیایی برای اولین بار رفع گرفتگی وان حمام را بدرستی انجام نداد، یک پاک کننده شیمیایی متفاوت را امتحان نکنید.

 

استفاده از جوش شیرین برای بازکردن لوله وان

کتری آب جوش

یک کتری آب جوش تهیه کنید و بگذارید به اندازه کافی دمای آب بالا بیاید به دلیل اینکه در زمان تخلیه در لوله از دمای آن کاسته خواهد شد.

 ریختن جوش شیرین و سرکه در لوله فاضلاب وان

1/4 پیمانه جوش شیرین را در لوله بریزید و سپس به اندازه یک پیمانه کامل سرکه سفید در لوله خالی کنید این کار به شدت باعث چربی زدایی و گندزدایی در لوله می شود و رسوبات و لایه های مانده در لوله را از بین خواهد برد.

15 الی 20 دقیقه منتظر بمانید تا مواد شما کارشان را بکنند.

 ریختن آب جوش در لوله فاضلاب

سپس یک کتری آب جوش را در لوله تخلیه کنید برخورد آب و سرکه و جوش شیرین با یکدیگر باعث واکنش شیمیایی می شود و جوش شیرین به کمک سرکه و آب داغ لوه فاضلاب گرفته شده را لایروبی خواهد کرد.

اگر هیچ کدام از این روش ها جواب ندهد شما باید با یک لوله بازکنی تماس بگیرید تا با استفاده از تجهیزاات خودشان نسبت به رفع گرفتگی وان حمام شما اقدام کنند.