how-to-clean-clogged-drains

چگونه از یک فنر لوله بازکنی خانگی برای رفع گرفتگی لوله استفاده کنیم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ناگهان پس از یک مهمانی بزرگ و یا خانه تکانی سینک ظرفشویی تا دستشویی شما گرفته باشد. و بدانید که یک مشکل جزئی است ولی نمی دانید چطور آن را برطرف کنید.در اغلب موارد، یک فنر مارپیچ یا همان فنر لوله بازکنی یک روش ساده و کم هزینه برای رهایی یافتن از این مشکل خواهد بود.

اگر قبلا تمام مایع لوله بازکن خانگی را امتحان کرده اید و جواب نگرفته اید ممکن است ممکن است شما هم به یک فنر لوله بازکن دستی نیاز داشته باشید. در این مقاله ما توضیح خواهیم داد که چگونه یک مار فلزی به رفع انسداد لوله سینک ظرفشویی یا دستشویی شما کمک می کند.

مار تخلیه یا فنرلوله بازکنی ساده بسیار سازگار با محیط زیست است و اثری از خود بجای نمی گذارد و شما می توانید از آن چندین بار استفاده کنید و می توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی نسبت به تخلیه فضولات گرفتار در لوله ظرفشویی ، دستشویی و یا حتی توالت استفاده کنید. بنابراین اگر شما فکر می کنید نیازی نیست تا با یک لوله بازکنی تماس بگیرید و خودتان از پس کار برمی آیید،حتما پیشنهاد می کنیم که از یک فنر لوله بازکن دستی استفاده کنید.

فنر لوله بازکنی خانگی

چرا باید از فنر لوله بازکنی خانگی استفاده کنیم

معمولا دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است به یک فنرلوله بازکنی ساده نیاز پیدا کنید. شایع ترین آنها می تواند نیاز به تخلیه توالت فرنگی گرفته شده باشد یا توالت شما را آب فرا گرفته باشد یا از اینکه 1 ساعت طول میکشد تا آب از سینک ظرفشویی شما تخلیه شود خسته شده اید.

اکثر مارهای تخلیه (فنر لوله بازکن خانگی) از فولاد درجه یک ساخته می شوند که فنر را انعطاف پذیر، فوق العاده مقاوم در برابر شکستن و بسیار قوی می کند. این فنر دستی بسیار انعطاف پذیر و راه گشا است و به شما کمک می کند که هرچه سریع تر به محل گرفتگی لوله خود برسید.اکثر این فنر ها دارای یک دسته ی میل لنگ مانند هستند که فنر نوک آن را با سر و صدای خسته کننده ای به حرکت در می آورد.

فنر لوله بازکن دستی

اگر برای خرید این دستگاه لوله بازکنی ساده رفتید حتما سعی کنید دسته آن ثابت باشد و حالت گردشی نداشته باشد این کار را برای ساده تر می کند.دستگاه های موجود در بازار از نظر اندازه و قطر با هم متفاوت هستند و نوع فنر بندی آنها نیز فرق می کند.حتی دستگاه های پیشرفته و قدرتمندی مثل دستگاه فنر لوله بازکنی هم هست که به کار شما نمی آید اگر برای خرید فنر لوله بازکنی به بازار می روید سعی کنید یک فنر متناسب با مشکل خودتان خریداری کنید تا کارایی بهتری برای شما داشته باشد.

باز کردن لوله فاضلاب با فنر

چگونه با یک فنر لوله بازکنی خانگی کار کنیم

اکنون اجازه دهید شروع به کار کنیم و یاد بگیرد که چگونه یک گرفتگی لوله را از بین ببرد. مراحل زیر را دنبال کنید تا به راحتی مواد مسدود شده را مثل یک لوله بازکن حرفه ای انجام شود:

1-ابتدا سر لوله یا سینک خود را باز کنید و تمام ابزار ها و وسایل غیر ضروری را از کنار خود بردارید.

2-گرفتن یک فنر لوله بازکن دستی مثل گرفت چاقو خطرناک است به سادگی به آن نگاه نکنید و حتما از یک دستکش برای این کار استفاده کنید.

3-در مرحله اول تمام موادی مثل مو خرده غذا یا دستمال های مانده یا هر چیز دیگری را که مانع از آن است که فنر به راه خود بیفتد را حذف کنید.

4-حالا فنر را عمیقا به داخل لوله فاضلاب فشار دهید. فراموش نکنید که در حالیکه سیم را در لوله قرار می دهید، دستگیره آن را بچرخانید. این کار کمک می کند تا فنر لوله باز کن راحتر به جلو برود.

5- فنر را تا آنجا که می شود در لوله فشار دهید، تا زمانی که به حداکثر فشار خود برسید. در هنگام کار اگر مقاومتی در برابر فنر در لوله احساس می کنید و فکر می کنید از آنجا جلوتر نمی رود ممکن است یک شی سخت در لوله باشد که این کار را برای شما سخت می کند و باید با یک شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید تا با دستگاه کمپرس هوا آن را به جلو هدایت کند.

6-هنگامی که به گرفتگی اصلی رسیدید، شروع به چرخاندن مداوم دسته ی میل لنگ در همان جهت کنید و سپس به آرامی فنر را به عقب بکشید و ببینید آیا شما یک قطعه را گرفتید یا نه. بعد از کشیدن آن، فنر را تمیز کنید تا اثرات گرفتگی در دفعات بعدی را به شما نشان دهد.

7-اگر احساس می کنید نفر درحال گرفتن یا انهدام چیزی است مدام به چرخش ادامه ندهید با حوصله و به آرامی دوباره کابل را بیرون بکشید و سعی کنید این مرحله را تکرار کنید تا زمانی که مواد بیشتری حذف شود.

8-برای بررسی اینکه آیا گرفتگی پاکسازی شده و از بین رفته، آب گرم را باز کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. اگر آب به سرعت از طریق لوله حرکت کند باید همه چیز خوب باشد. اگر هنوز آن را در حال حرکت به آرامی می بینید لطفا گام 6و7 را دوباره (و شاید چندباره) تکرار کنید.

توجه:فشار زیاد به فنر می تواند به سیستم لوله کشی آسیب وارد کند پس در استفاده از آن آسوده باشید و با ملایمت رفتار کنید.