حتما پیش آمده که باقیمانده روغن غذا یا چربی های دیگر را به درون سینک ظرفشویی بریزید، اگر این کار را زیاد انجام می دهید باید بدانید که این چربی ها به راحتی از بین نمیروند و در طولانی مدت می توانند باعث گرفتگی لوله های فاضلاب شوند. با توجه به اینکه داخل لوله ها سرد هستند، چربی ها بعد از ورود به لوله ها سفت شده و به لوله ها میچسبند و این حجم از چربی باعث گرفتگی مسیر آب در لوله های فاضلاب میشوند. در این شرایط باید برای چربی زدایی لوله های فاضلاب به روش خانگی یا با دستگاه اقدام کنید در غیر این صورت این گرفتگی ها بیشتر شده و از بین بردن چربی لوله فاضلاب سختتر می شود.

بهترین راه پیشگیری از رسوب چربی در لوله های فاضلاب است، برای جلوگیری از این مشکل بهتر است روغن باقی مانده غذا را درون سینک ظرفشویی نریزیم و این تصور را نداشه باشید که چربی ها به خودی خود از بین خواهند رفت بلکه این روغن ها و چربی ها با جمع شدن درون لوله و بستن مسیر آب وارد فاضلاب میشوند و این آب دوباره همراه میکروب و آلودگی و با بوی نامطبوع به بالا برمیگردد.

چگونه چربی لوله های فاضلاب را از بین ببریم؟

بهتر است قبل از به وجود آمدن چربی و گرفتگی آن ها با روش های ساده از به وجود آمدنشان جلوگیری کنید. مثلا بهتر است روغن باقی مانده غذاها را با دستمال از درون ظرف پاک کنید و یا اینکه روغن باقی مانده را درون یک پلاستیک بریزید و وقتی ظرف از روغن اضافی پاک شد داخل سینک ظرفشویی با آب داغ بشویید با این روش دیگر روغن وارد لوله های نمیشود که باعث گرفتگی آن شود.

از ریختن هر گونه مواد مختلف مانند خمیر دندان و یا مو و یا مواردی شبیه به این ها به داخل روشویی سرویس بهداشتی خودداری کنید. اما با رعایت این موارد باز هم ممکن است چربی در لوله ها رسوب کرده و باعث گرفتگی شود. در این صورت می توانید با روش های خانگی چربی زدایی لوله های فاضلاب این مشکل را رفع کنید و اگر رسوب چربی زیاد باشد باید با یک شرکت لوله بازکنی در تهران تماس بگیرید.

از بین بردن چربی لوله فاضلاب با روش های خانگی

زمانی که مشاهده کردید آب از سینک پایین نمیرود و تخلیه نمیشود یا بوی نامطبوع از سینک ظرفشویی و یا روشویی سرویس بهداشتی در فضا پیچیده هشداری است از وجود چربی در لوله ها که ممکن است باعث گرفتگی آن شده باشد. در این مواقع بهتر است از روش های چربی زدایی لوله های فاضلاب که در ادامه به آن ها اشاره شده است استفاده کنید:

استفاده از آب جوش برای باز کردن لوله های فاضلاب

چند ظرف آب جوشیده را درون سینک یا لوله گرفته شده بریزید که باعث شود کم کم چربی های سفت شده درون لوله ها از هم باز شوند و به سمت پایین حرکت کنند. بهتر است چند بار تکرار کنید چون با یکبار این روش ممکن است جواب ندهد. این روش برای از بین بردن چربی لوله فاضلاب که سطحی باشد جواب می دهد.

استفاده از سرکه و جوش شیرین برای چربی زدایی لوله فاضلاب

مقداری سرکه و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید زیرا ترکیب این دو ماده اسیدی باهم واکنش شیمیایی ایجاد میکند این مخلوط را درون لوله مسدود شده با چربی بریزید و 20 دقیقه صبر کنید که چربی های چسبیده درون لوله جدا شوند. این روش میتواند به تمیز شدن و جدا شدن چربی ها از لوله ها بسیار کمک کند.

استفاده از پودرها و مواد شوینده

در بعضی از موارد ممکن است با مخلوط مقداری پودر شوینده و یا مایع های پاک کننده با آب داغ چربی های موجود درون لوله ها ازبین بروند و لوله ها پاک شوند.

استفاده از نوشابه برای چربی زدایی لوله های فاضلاب

اگر چربی موجود در لوله ها خیلی رسوب نکرده باشد استفاده از نوشابه مشکی میتواند به از بین بردن آن ها کمک کند. نوشابه مشکی به دلیل اسیدی تر بودن قابلیت پاک کنندگی را دارد.

بازکردن و تمیز کردن لوله مسدود شده با چربی

این روش خیلی کار سخت و پیچیده ای نیست حتی خانم ها هم میتوانند به راحتی انجام دهند. در زیر سینک ظرفشویی لوله ای به شکل U وجود دارد که ممکن است به راحتی چربی ها درون آن جمع شوند میتوانید باز باز کردن و و شستن آن چربی ها از بین ببرید و دوباره سرجایش نصب کنید و مسیر آب در لوله را باز کنید.

استفاده از یک قلاب فلزی

برای از بین بردن چربی ها و تمیز کردن لوله فاضلاب میتوانید از یک میله فلزی و یا سیخ که طول آن حداقل یک متر باشد استفاده کنید. قبل از استفاده از میله فلزی با کمک انبردست سر میله را خم کنید سپس آن را به درون لوله فاضلاب هدایت کرده و سعی کنید هر چیزی که درون آن گیر کرده است را بیرون بکشید.

ار بین بردن چربی لوله ها

از بین بردن چربی لوله فاضلاب با دستگاه

روش های گفته شده بالا بسیار ساده است و در خانه به راحتی میتوانید آن ها را بکار بگیرید، اما این روش ها همیشه نمیتواند کارساز باشد و چربی ها را از بین ببرد زیرا بعضی مواقع حجم چربی ها به قدری زیاد شده است که با آب جوش و مواد دیگر از بین نمیرود، بطوری که مانند سنگ سفت شده و به لوله ها چسبیده است.

در این شرایط باید از روشی استفاده کرد که با قدرت زیاد باعث کنده شدن این چربی ها شود. فنرهای برقی با داشتن قدرت بالا و انعطاف پذیری زیاد روغن ها و چربی های چسبیده به لوله ها به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن از بین خواهد برد.

باز کردن لوله ها با دستگاه لوله بازکنی

با آمدن دستگاه لوله بازکنی و آشنا شدن مردم با این دستگاه ها بازکردن و تمیز کردن لوله ها سریع تر شد، این دستگاه ها از فنر و موتور تشکیل شده اند. موتور نیروی لازم برای چرخش و حرکت فنر را ایجاد می کند و فنر نیز با کمک نیرویی که از موتور دریافت میکند باعث چرخش آن میشود و گرفتگی درون لوله با این چرخیدن باز میشود.

ویژگی های دستگاه چربی زدا چیست؟

این دستگاه ها را به راحتی میتوان حمل کرد و با برق شهری کار میکنند. باز کردن گرفتگی های شدید در لوله ها، سرعت کار بسیار بالا در کمترین زمان ممکن، و همین طور این دستگاه ها قابلیت نصب فنرهای مخلتف بر روی خود را دارند. از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه ها این است که گرفتگی در نقطه ها و محل های مختلف را بین ببرند. مانند رفع گرفتگی های توالت های ایرانی و فرنگی، باز کردن گرفتگی در کف شور ها لوله های سینک ظرفشویی را به راحتی با کمک این دستگاه میتوان انجام داد.

در بیشتر مواقع بهتر است وقتی با مشکل گرفتگی لوله های فاضلاب با چربی مواجه شدید خودتان کاری انجام ندهید چون ممکن است روش خانگی باعث رسیدن آسیب به لوله شود یا باعث شکستگیشان شود. این کار را به متخصص آن بسپارید تا هم سریع تر انجام شود و هم خیالتان از بابت رفع شدن کامل مشکل و تمیز شدن لوله از چربی ها راحت شود.

همچنین بخوانید: بهترین ابزار برای از بین بردن رسوبات چربی در لوله فاضلاب

چربی زدایی لوله های فاصلاب توسط شرکت پارس کمک

شرکت پارس کمک در تهران با داشتن دستگاه های پیشرفته در زمینه چربی زدایی لوله ها 100 در 100 تضمینی و داشتن متخصصین مجرب در تمام نقاط شهر تهران و سابقه بالا در زمینه خدمات پاک کردن چربی از لوله ها در 24 ساعت از شبانه روز و هزینه کاملا مقرون به صرفه و بازدید از محل و شناسایی محل دقیق گرفتگی لوله ها برای مشتریان آماده کمک رسانی به ساکنین تهران است. و همچنین میتوانید ازمشاوران این شرکت برای مشکلات مربوط به گرفتگی لوله ها و فاضلاب استفاده کنید.