تمیز کردن چربی گیر رستوران ها و لوله فاضلاب

آیا رسوبات‌ چربی شما را خسته کرده‌ است. در مواردی مشاهده شده که با وجود استفاده از فنرهای لوله بازکنی برای بازکردن لوله‌ ها، رسوبات دوباره برمی‌گردند. بهترین ابزار برای از بین بردن رسوبات چربی چیست؟  هیچ ابزار یا پاک کننده ای رسوبات‌ چربی لوله فاضلاب را به طور کامل از بین نمیبرد. اما بهترین ابزار برای پاک کردن سریع و آسان این رسوبات‌، دستگاه واتر جت است که کاملاً حرفه‌ای ساخته شده است. به دلیل اینکه چربی به دیواره لوله‌ها می‌چسبد و به مرور ضخیم‌تر و سفت‌تر می شود.

فنرهای لوله بازکنی با ایجاد سوراخ و کنار زدن چربی‌ها و رسوبات، جریان آب را باز می‌کند ولی در حقیقت رسوبات‌ از بین نمی‌روند.

چه ابزارهایی در چربی زدایی لوله های فاضلاب بکار می‌رود

تجهیزات مختلف و زیادی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب رستوران ها و آشپزخانه ها بکار می رود که بسته به تشخیص لوله بازکن حرفه ای ممکن است متفاوت باشد. ما در این مطلب قصد داریم به یکی از مهمترین تجهیزاتی که می توانند در چربی زدایی لوله های فاضلاب بکار رود صحبت خواهیم کرد که خیلی از شرکت های لوله بازکنی معتبر در تهران از این وسیله استفاده می کنند. دستگاه واتر جت، که به طور حرفه‌ای ساخته شده، برای پاک کردن چربی بسیار مناسب است. دستگاه، با ایجاد جریان پرفشاری از آب باعث کنده شدن چربی از دیواره لوله‌ها می‌شود و با فشار آب، آن‌ها را به جلو می‌برد. سال‌های زیادی، دستگاه واتر جت آب سرد برای از بین بردن رسوبات چربی استفاده می‌شد و کارکرد خوبی داشت. اما لایه نازک چربی اطراف لوله را از بین نمی‌برد.

دستگاه واتر جت آب داغ

بهترین و ماندگارترین راه برای تمیز کردن رسوبات چربی این است که از دستگاه واتر جت آب داغ ساخت شرکت استفاده کنید. آب داغ به همراه فشار، نه تنها باعث حل شدن چربی و تبدیل آن به حالت مایع می‌شود بلکه خطوط لوله را کاملا تمیز می‌کند و به شرایط مطلوبی مثل روز اول بر می‌گرداند. همه ما می‌دانیم که به مرور زمان، انباشتگی چربی برمی‌گردد. دستگاه جت آب سرد، چربی را به جلو می‌راند  و یا آن را در لوله پراکنده می‌کند. اما دستگاه جت آب داغ، با حل کردن چربی در آب داغ، باعث می‌شود رسوبات چربی دیرتر بازگردند. پیشنهاد می‌کنم برای آسان‌تر شدن پاکسازی خطوط لوله در زمان روغن کاری، محلولی صابونی‌ را به دستگاه جت آب سرد یا داغ اضافه کنید تا به طور همزمان بوزدایی نیز انجام شود.

ضرورت حذف چربی و روغن از سیستم لوله کشی فاضلاب :

ایجاد مشکل در شبکه جمع آوری فاضلاب: ورود چربی به شبکه جمع آوری فاضلاب باعث گرفتگی مسیر،برگشت فاضلاب در سیستم و کاهش عمر مفید شبکه جمع آوری  خواهد شد. گرفتگی بستر خاک و چاه جاذب: ورود بیش از حد روغن و چربی با گذشت زمان چاه جاذب و بستر خاک را دچار گرفتگی می کند. بروز مشکل در واحد های تصفیه بیولوژیکی: تجمع بیش از حد چربی و روغن در فاضلاب باعث کاهش کارایی واحدهای تصفیه خواهد شد.

از آنجایی که چربی روی سطح سیال را می پوشاند اکسیژن انتقالی بین هوا و سطح سیال را کاهش میدهد و شرایط بیهوازی را ایجاد میدهد؛ بنابراین، استفاده از چربیگیر مناسب قبل از سیستم تصفیه فاضلاب الزامی است. محدودیت های زیست محیطی: سازمان حفاظت محیط زیست برای خروجی چربی و روغن به منابع مختلف محدودیت هایی را اعمال نموده است که بایستی رعایت شود که یکی از دلایل اهمیت استفاده از چربی گیر می باشد.

شرکت تخلیه چاه و فاضلاب پارس کمک با مجهزترین تجهیزات لوله بازکنی مکانیزه و بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص برای خدمت رسانی به شما همشهریان عزیز در تهران و حومه آماده می باشد.

اگر رستوران دارید و با مشکل پرشدن چربی گیر رستوران مواجه هستید کار را به ما بسپارید.پارس کمک بصورت 24 ساعته و در تمامی نقاط استان تهران آماده است تا پشتیبانی سیستم فاضلاب ساختمان ها و انواع رستوران های شما را برعهده بگیرد.